13/6; lördag

Jag övar.  (null)
Hjärnan ska inte överreagera på småsaker. Reptilhjärnan ska få vila. När man blir ledig efter en hektisk period är hjärnan igång och letar efter saker att reagera på. Och när det inte finns några - hittar den på... Nu ska jag komma in i ledighetskänslan. Det brukar ta några dagar. Vid en kortare ledighet brukar jag precis ha kommit in i känslan när jobbet kallar igen... 
I veckan har vi firat studenternas lyckliga vår och tron på framtiden. Igår inledde jag semestern med att leta presenter och äta lunch på stan med klara, innan ridtur och skjutsningar. Tyvärr fick vi ett par trista besked på olika håll igår. Lyckokänslan grumlades något med rädslan för framtiden. 
Idag har jag ridit en runda på en pigg häst och nu sitter jag och dricker min kopp kaffe i solen innan jag ska städa lite. Ikväll väntar samkväm med vänner. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback