15/11; söndag

Det diskuteras i samhället. Om Corona. Covid. Lockdownens vara eller icke vara. Restriktioner. Vem har rätt? Tegnell? Wold? Att diskutera vilka restriktioner som borde gälla eller inte i samhället är föga intressant. Jag försöker förhålla mig till experternas råd. (Även när jag tycker att det känns på låtsas ibland. Jag träffar  ca 150 elever nära varje dag, fler om jag tar med de jag möter i de trånga korridorerna och i matsalen.  Men jag träffar inga - förutom min familj - efter 17...) Vem vet vad som är viktigt i det långa loppet? Den sanning jag tror jag har idag - kan vara förändrad imorgon.  Om gymnasieskolans elever inte hade gått hem i våras kanske fler hade blivit sjuka då? Kanske har vi spridit ut fallen så att sjukvården har hunnit med. Kanske har de hunnit lära sig mer hur man ska ta hand om dem som blir sjuka? Kanske hade man hoppats ha ett vaccin nu - och då hoppats att det inte skulle "bli en andra våg"?  Vi kanske fördröjde händelseförloppet? Vi har inget facit... Det finns etiska, ekonomiska och andra dilemman. Det finns få experter - och jag är inte en av dem...
(null)
Men vi kan Visa respekt. Följ råden. Det viktigaste är ju att vi gör det tilllsammans. Det hjälper ju inte att vi skapar våra egna regler och restriktioner. Om vi inte göra samma ger det ju föga efffekt... Och så får vi hoppas att vi får många jular att fira framöver - även om julen 2020 inte blir som vanligt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback