Jag red en runda...

...blyte kändes fin. Men min rygg blev kass. Igen. Den låser sig. Jag har lyckats klippa maxi, städa lite och gått en kort runda med hunden. Men. Det låser sig. I en onaturlig vinkel och jag vet hur hur jag ska komma från låsningen. Det blir panik i kroppen.  Ungefär som en värk under förlossning. Upp eller ner? Jag skulle flytta tvätt från tvättmaskinen till tumlaren. Alltså. Hur gammal är jag? Det var omöjligt att böja sig. Så jag fick liksom slänga mig ner på golvet. Och hasa mig mellan  maskinerna, för att sedan häva mig, dragandes upp... och sen var det dusch... få av byxor. Ta schampo från golvet. Ta på kläder.... Nu sitter jag i soffan i stund. Stilla. Och hoppas  - och tror (i det läget är jag en obotlig optimist) - att  ryggen är "bra imorgon". 
Och jag kunde inte sno åt mig en godisbit - för den hade jag gömt nederst i en låda...
Jag är så glad att blyte kändes fin - men jag blir faktiskt ledsen över hur dålig jag blir av en kort, liten ridtur. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback