23/10; fredag

Återigen vaknar jag alldeles för tidigt. Långt innan klockan skulle ringa.
Orationella tankar virvlar runt bland rationella och kloka. Hjärnan går på högvarv.
Kroppen är spänd. 
Jag blev inte färdig med gårdagens förväntade jobb. Datorn skulle uppdateras. Ist låg nere. Och systemet och kontrollhysterin tvingar mig att göra kunskapskontroller som jag inte tycker är "för verksamhetens bästa". Det stressar eleverna. Det stressar mig. 
Idag har jag medarbetarsamtal på den lilla planeringstiden som finns. I onsdags blev det ett extra möte med skolledningen inför planen som skrivs. Och så vikarierade jag. Det är inget problem Att sitta på bra möte och att vikariera - utan bli av med tiden. Det är förödande och sårbart. I år har jag väldigt lite tid åt planering, efterarbete och utvärdering. Jag har ännu mindre tid med mina ämneskollegor. Jag vill ju göra det tillsammans. Utvecklas. 
Jag vill kunna sova...
Men snart är det dags att stiga upp. (null)

Just nu äter jag utan att känna smaken, andas utan att känna luften, cyklar i ösregn från gårdagens ridtur utan att känna att jag blir blöt i sken av pannlampa, jag rusar utan att komma fram,  jag lyssnar utan att höra, jag tittar utan att se, jag ligger i sängen utan att sova, jag är - utan att vara...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback