Jag tänker på...

Jag tänker på…
elev A som inte kan sova.
elev B som inte kan läsa.
elev C som flydde ensam från Afghanistan.
elev D som alltid är glad.
elev E som inte kan ett enda ord svenska.
elev F som gör fler misslyckande än lyckanden.
elev G som mest tänker på fotboll och drömmer om att bli proffs.
elev H som klarar de svåraste utmaningarna utan någon vidare ansträngning.
elev I som bor i fosterfamilj.
elev J som har diabetes.
elev K som har en döende pappa i cancer.
elev L som tar medicin för att dämpa sin ångest.
elev M som miste sin farfar i helgen.
elev N som har brutit armen.
elev O som har en sjuk lillasyster.
elev P som kom från Somalia för ett par år sedan.
elev Q som behöver bildstöd.
elev R som såg sitt huvud på en naken kropp spridas på snapchat.
elev S som aldrig kommer till lektionerna.
elev T som är född i "fel kropp".
elev U som inte har några kompisar. 
elev V som har myror i benen.
elev W som har nyskilda föräldrar.
elev X som får utstå glåpord och blickar som skulle kunna döda.
elev Y som aldrig vågar säga vad hen tycker.
elev Z som har en mamma som sitter i fängelse.
elev Å som sjunger i kör.
elev Ä som var full i helgen.
elev Ö som aldrig är tyst…
Detta är en av mina klasser. Jag träffar ungefär 12 klasser i veckan. 12x29 öden. 12x29 individer med behov och känslor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback