21/4; onsdag

Studiedag. Tyvärr en dag när jag bara har två lektioner - så där "rök" mycket av min planeringstid den här veckan. 
Och så fick en nära kollega gå hem för att hennes dotter - för andra gången! (första  gången i augusti- har testas positivt för covid-19.  Vilket även kommer innebära merjobb någon vecka framöver. 
En kompis till klara hade inga antikroppar nu - trots att hon testade positivt strax före jul... Hur länge kommer vaccinet ge antikroppar? 
Nä, det är inte över än. Det tar nya vägar. Det muterar. Ändrar skepnad. Håller oss i ett järngrepp med kniven mot strupen. Vi måste hålla ut och hålla avstånd. 
Jag och mina skuggor går en promenad efter en lång jobbdag. Vi andas medan vi kan - andetag i taget, ett steg i taget, ett steg närmare...?  (null)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback