30/4; fredag

3/4 var negativa vid gårdagens test.  (null)
Jag var negativ. Idag. Kanske inte imorgon. Kniven mot strupen. Snaran dras åt. 
Dag fyra i karantän. Och det blir fler. Eftersom anders testade positivt. 
Nu förstår jag nyttan av att testas vid hushållssmitta- vi hade gått tillbaka till jobb och skola om vi inte att testats. Anders är *peppar peppar* inte dålig - så här långt. 
Men idag är en suck-dag - en ånej-dag. Men jag bryter ihop och kommer igen. Det kunde varit värre.  (null)
Även om känslan är att jag hellre drar av plåstret snabbt än långsamt... 
Jag har styrt upp lektioner och prov, städat, ätit kladdkaka, haft distanslektion, gått promenad, tvättat och tvättat och fått hemleverans av matvaror av finaste Jenny - dag fyra...
Valborgsmässoafton. Ingen eld. Vi sjunger inte in våren - covid smittar via körsång - vid någon majbrasa. Men vi grillar, dricker rosé och äter polenta. Vi välkomnar våren. Ljuset. Och vi hyllar livet. 
Och jag är negativ och nynnar tyst i min karantän:
"Himlen ler i vårens ljusa kvällar,
solen kysser liv i skog och sjö."








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback