16/12; torsdag

I eftermiddag hade jag inga lektioner. Jag gick till chefen och sa "om jag ska orka några dagar till, så behöver jag gå hem nu och rida en runda i dagsljus…". Hon förstod. Och jag önskar (kanske i julklapp?) att vi kunde få göra så igen - så som vi fick förrut (kalla mig gärna bakåtsträvare) - att vi fick göra vår planering när, och var, vi ville. För mig är det ofta bra. Komma hem. Komma ut. Hjärnan får ny energi. Och det är ofta jag får en bra idé på hästryggen…
Jag kom till stallet. Och fick reda på att en häst i stallet hade dött idag. Jag minns våra stolliga turer - jag på Blyte, anne på sin älskade maggo. Nu överlämnad till evigheten… Så älskad. Så saknad.  Jag red under himlen som färgades i regnbågens färger. På min unicorn - och saknade vår enhörningskompis. Ständigt tävlande. Stjärnor på himlen. Fullmånens ljus. Från det förflutna. Mot mörkret och evigheten.  (null)
Ikväll har anders och jag skruvat högskåp. Och polerat golv! Under lampor!  (null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback