17/12; fredag

Dagens dilemma. 
Klara och jag kör till jobben. Vi kör ut efter en epatraktor - en inbyggd Volvo. Vi kommer inte ifatt den… Den svänger in på jobbets parkering. Jag påtalar att bilen troligtvis inte kör under 30 - eleven hummar lite och svarar att det gör den. Fast jag körde ju efter dig… lite försynt fniss. Jag halkar. Det är snorhalt. Samtalet bryts. Men jag kan inte riktigt släppa det. Tänker på konsekvenser. Tänker på vad jag brukar säga "att man ska säga något" så har man i alla fall sagt något om något skulle hända - då kanske det är lättare att leva med det Om något skulle hända. Jag pratade med rektorn, som kontaktade vår skolpolis - som skulle kontakta föräldrarna. 
Jag vet inte hur långt mitt läraruppdrag sträcker sig, eller mitt medborgeliga uppdrag - men mitt medmänskliga var uppfyllt… 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback