30/1; lördag

"Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro
I en vintervärld, finns det någon tro?
Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten
Känna tro igen"
Jag nynnar medan solen går upp, i mitt vinterland.  (null)
Jag nynnar medan jag fixar stallet och rider en sväng, i mitt vinterland.  (null)

(null)
Jag nynnar när vi skottar isen, leker ismaskin och åker skridskor - i vårt vinterland.  (null)
(null)

(null)

(null)
Låten sjöngs på mammas begravning, och om mamma hade varit här hade hon sagt: "det är så levandes grannt". Och vi hade hållt med. Vinterlandet är fantastiskt. 
"Drömmarna vi har känns som bleka höstar
Där har sommaren redan regnat bort
Det spelar ingen roll hur vi gråter våra tårar
Svaren är en viskning i en värld långt bort"
...
"Du sa: "Inget här är givet, för sådant är livet""
...
"I en vintervärld, finns det någon tro?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback