16/6; onsdag

Efter några veckor utan längre återhämtning, så försöker jag känna känslan oändligheten. En sommar utan så många krav ligger framför mig. Jag jobbar för att komma ner i varv. Låta tankarna vara oviktiga. Och stanna i det väsentliga. Och jag vill leva i känslan att sommaren är oändlig…
Jag går en runda med hunden när linus tränar golf. Låter fötterna gå på okända stigar. Efter en timme tänker jag att det är bäst att gå mot golfklubben. Försäkerhetsskull frågar jag ett par om jag är på rätt väg, de svarar: "ja, men det är rätt långt…" (då hade jag gått sju kilometer), och jag svarar "det gör inget" och går vidare… (null)
Jag städer och plockar undan på jobbet efter året som har präglats av covid-19. Sprit - mest utvärtes… (null)
Idag passar vi sälle. 
(null)
Nu loggar jag ut. Väl kämpat detta coronaår alla förskollärare, fritidspedagoger, lärare, rektorer, elevstödjare, lokalvårdare mfl. Jag önskar er alla sköna, fina och friska dagar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback