19/5; onsdag

Den vice kopieringsassistenten hade otur idag när hon förberedde morgondagens prov. Det som kunde bli fel - blev fel. Gör om - gör rätt eller lev med det. 
Och så två teamsmöten. Mina kompisar gillar inte distans - eller det är ju det de gör. Nära! 
(null)

Frustration. Betygsättning. Planering av livslustdagar, UF-dagar, friluftsdagar, avslutningsmiddag och "roliga" aktiviteter... 
Jag förbereder mat för att det ska finnas när jag, anders och Sigge kommer hem från ridning, golf och fotboll. Men allt går inte att förbereda... man kan inte rätta prov innan eleverna har skrivit dem (4 klasser har prov imorgon - idag hade jag tid att rätta... Rätta det man oftast redan vet - bekräftelse, svart på vitt - även för eleverna)... man kan inte sätta betyg innan bedömningen är klar, man kan inte planera för avslutningsveckan innan alla lektioner dessförinnan är planerade... 
Ikväll åker jag och rider under de vita bladen som yr från fruktträden. Jag hoppas att jag kan svälja frustrationen och känslan av stress för kommande veckor... (null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback