13/12; tisdag

Jag jobbade i går kväll. Förberedde lektioner. 
På natten vaknade jag. Jobbet snurrade. Inga kreativa tankar. 
Idag deffade jag betygen. Med glitter i håret.  (null)

(null)
Lucia på jobbet. Fika med eleverna. Tre lektioner med labbar - som jag fick justera för att de inte riktigt fungerade.
In i märgen trött. 
Vidare till stallet. - 11 grader. Stalledräng. Red en runda på min stjärngosse.  (null)
Nynnade på "Så mörk är natten i midvinter tid…", "sprid i vår vinternatt glans av din fägring!Drömmar med vingesus under oss sia…", "Han vattnade sina  fålar fem…", Jag sjöng om ljus, drömmar och hopp…
(null)


(null)
(null)

Nu har jag landat i soffan. Grålle ligger jämte mig - nära men ändå på behörigt avstånd.  (null)

(null)
Jag ska titta på nattryttarna och fotboll. Vila i nuet. Känna livet komma tillbaka. Att sätta 350 betyg är inte svårt. Men det är en anspänning. Att samtidigt få undervisningen att rulla, livet att funka, julklappar handlade - det tär… Och nu är jag trött…
Tiden då många trappar ner. Förbereder jul… då trappar vi upp. Kramar ur det sista…





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback