3/1; måndag

Ni vet dagen. Grå. Regn. 
Jag ska öppna skjutgardoben som krånglar - och slinter så att lillfingret känns som det går av. Fortfarande svullet och gör ont. 
Springer en runda med hunden - som blir lerig och måste duschas. 
Sätter mig och jobbar. Wi-Fi krånglar. 
Försöker uppdatera telefonen - utan framgång. 
Linus springer en runda med hunden - som blir skitig - och måste duschas igen. 
Vill sätta på tv:n med vinterstudion- men anders har bytt abonnemang, och det krävs inte bara en fjärrkontroll och tv längre - utan användarnamn och lösenord.  (null)
Och jag kommer inte in…
Linus har duschat och badat och kommer in - vill ha lunch. Jag vill bara att tv:n ska funka. Hur svårt kan det vara? linus undrar om jag är sur - jag låter sur. Kan han hjälpa mig? Han får igång viaplay på sitt konto. Skidorna är slut. 
Jag skickar till Sandra och frågor om vi ska gå en runda med de glada flattarna. Det vill hon. 
Jag letar efter regnbyxorna. Länge. I garderoben. I den provisoriska garderoben i form av en hög på klaras rum. I källaren. Hittar dem till slut - på en galge under en väst. 
Sandra och sälle kommer. Lyckliga hundar. Stora vattenpölar. En go pratstund. Precis det jag behövde.  (null)
(null)
Och vi kom in - och maxi fick duscha igen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback