6/5; fredag

Städar. 
Och konstaterar att - vi är nästan där… Nästan. 
Vi ska bara… få upp de sista listerna. Måla ett par rum - vi måste bara bestämma vilken färg… Sätta upp brandvarnare. Köra några vändor till tippen. Klippa gräs - men då måste vi först få hem de beställa sakerna och laga gräsklipparen (men gräset väntar inte - det växer sommargäster). Putsa fönster. Planera och bygga framsidan. Sätta upp gardiner - men då måste man först bestämma sig vad man vill vara. Likadant med lampor. Och när man är nästan klar - då har man redan tagit så många beslut att man inte orkar ta fler beslut… Trots att det är saker som man behöver för att det ska bli klart, mysigt och ombonat. 
Jag springer en runda, #rsd284. Och känner hur trött jag är. Det finns ingen energi. Till något. Inte renovering. Inte städa. Inte jobba. Inte stalla. Inte beställa lampor och gardiner eller köra till tippen… 
Mest vill jag lägga mig i vitsippehavet på ekö. Men då måste först båten fixas…
Jag sätter mig i solen och minns att jag fick en energidryck på Dackeritten. Kanske kan det ge mig en energiboost? 
(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback