7/5; lördag

Jag sov dåligt i natt. Och vaknade tidigt. Funderade på hur jag - vi - skulle få ihop dagen. Helt i onödan - vi brukar ju gå ihop det. En sak i taget. 
Jag åkte till stallet. Tidigt. (Och under tiden handlade Anders innan sigges samling inför fotbollsmatchen.) Och väl där - på hästen - inser jag precis det. En sak i taget. Va i nuet. Se det fina. Se knopparna. Vila i det vackra. Andas i magen. Njut och glädjs av dem runt dig. Lyssna på samtalen. Just nu. Det gör ont när knoppar brister.  (null)

(null)

(null)
Jag la en hand på Hannas mage och pratade med blytes föl.  (null)
Jag sprang en runda och hann till fotbolllsmatchen.  (null)
Sedan grillade vi korv med lite släkt - snart fyller Sigge år!  (null)
Och ikväll hade Sigge ett litet kalas för några vänner.  (null)
Vi hann. Jag var i stunden.
"Vårens första dag
Och jag vill va med
Och jag vill va så med
Så att jag kan se
Att jag är en del av allt…"
"Nu när jag kan se
Kom våren kom skratten
Kom tårarna om natten…"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback