Lärarens maj...

Sommaren börjar närma sig. Det regnade idag. Och sommarvädret känns långt borta, som alltid såhär strax innan sommarlovet.
Jag längtar efter sommaren och samtidigt vill jag inte att maj ska ta slut. För när maj är slut så vet jag att jag måste ha satt alla mina betyg. 12x25 (give or take).
De nationella proven är just rättade. Andra prov likaså. Summeringen har börjat. Eleverna ska ha möjlighet till kompletteringar. Och det ska kommuniceras.
Samtidigt ska man hålla lågan uppe hos eleverna. Krysta fram innehåll som engagerar, är viktigt och roar. Och revyn ska planeras och repeteras. Utedagar ska roddas.
Snart är maj slut.
Snart ska vi säga hejdå till våra nior och sjunga om blomstertiden som kommer. Och börja planera för att ta emot nya sjuor. En ny läroplan ska implementeras, nationella prov ska rapporteras in till kommunen och skolverket och klassrummen ska städas.
Håll ut. Håll i. Snart är maj slut. Snart är det ett oändligt sommarlov.
Ikväll har jag ont i en arm. Oförklarligt. Som träningsvärk utan träning. Jag har ont i ryggen. Och foten. Höll på att svimma av ett blinkande lysrör på jobbet. Kanske är det bara sviter av maj… 
Idag är det sju år sedan jag red Blyte för första gången. Ikväll red jag honom.  (null)
Djupt tacksam för alla våra turer. 
    
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback