17/10; måndag

15årig bröllopsdag - kristall. 
Jag kom hem. Maten - och blommor - stod på bordet. Hela familjen samlad. Ca 10 minuter innan hockeyträning och innebandyträning. 
Trodde jag det för 15 år sedan? Fem personer. Liv och rörelse. Träningar. Vardag och fest. Oändlig kärlek. I ett myller av liv. 
Ja - jag tror det. Jag visste det redan i parken den 26/8 1994 att det skulle vara Vi. Anders och jag. Nu som då. 
"Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och genomskinlig grå
blir jag
utan dina andetag…."
"Då som nu för alltid. …"
Jag springer en runda. Jobbar en stund. Och tar ett litet glas vin - det är ju vår bröllopsdag! Det är värt att fira!  (null)
Jag har beställt en ny smörja till blytes mugg - den blir spännande att testa. 
Revidering! Farmor berättade just att bröllopsdagen är den 20:e! Det innebär att vi får fira två gånger! Vinet dricker jag upp och blommorna står nog till dess! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback