24/10; måndag

Omständigt och oeffektivt - vi är där nu…. Vi har varit där förrut. Kanske är det mörkret. Tröttheten. Bedömningar.  Hostan. Utvecklingssamtal. Föräldramöte. Betygsvarningar… jag vet inte. Men jag vet att vi måste vända det! 

Låt mig få tillbaka friheten, glädjen, lusten till skapandet och utvecklandet. Låt mig vilja ett tag till. Låt mig orka. Låt mig hitta mina vägar och göra det jag brinner för! Det jag tror på. Det vi tror på. På ett sätt. På ett effektivt sätt. 

Låt mig veta vem som ska läsa frånvaroanalysen som ska läggas i ett nytt system. Är det eleven? Föräldrar? Rektorer? Politiker? Chefer? För vems nytta för jag det? 

Hur ska vi samla alla "dumheter" en elev gör? Maila? Vem ska man maila? Post-it-lapp? Dokument?  Stella-anmälan? Vem sammanställer? Och ser till att åtgärdstrappan följs? Hur många gånger ska en elev få kränka en annan elev? 

Jag vill göra rätt… men det är svårt. Tidskrävande. Omöjligt. Oeffektivt. 

Ett sätt. Ett system. Effektivt. 

Jag är trött nu. 

Men det beror inte på covid.  (null)

Det beror mest på oeffektivitet. Känslan av otillräcklighet och av att inte veta hur man ska göra. Att inte veta om man gör rätt…
Ungdomarna som tände eld på Pride-flaggan i Vederslöv fick straff.  (null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback