13/9; tisdag

"Vad trött du ser ut? Hur mår du - kan jag hjälpa dig med något?" En kollega tittar på mig. 
Jag är nästan aldrig trött. Gillar inte känslan. 
Fem kemilektioner på rad. Ingen vidare lunch. Några godisbilar i farten. Lektioner att planera. Känslan av att vara steget efter. 
Så kommer en elev och lämnar över ett brev. 
(null)

(null)

(null)
Känslan…
Hem och vända. 
Stallet. Dela ett äpple med en vän. 
(null)

(null)

(null)

Kommer hem. Linus är hungrig. Jag vill bara vila. Duscha. Sova… Linus får det han inte förtjänar… min trötthet… Anders har lagat mat och klara har slutfört den. Jag behöver bara dela köttet… Men jag orkar inte… Jag går och duschar. Sedan tar jag mig samman. Delar köttet. 
(null)

(null)

Slänger in en maskin tvätt. Äter. Målar naglarna - i en glad, pigg färg. Försöker lura hjärnan…
(null)
Och hoppas att jag är piggare imorgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback