1a september; torsdag

Jag springer vidare medan älvorna dansar på sjön och maxi springer bredvid. Medan solen går upp - och ner. När regnet piskar, vinden viner och solen står högt. Jag springer när benen känns lätta eller tunga.  Jag springer med en ljudbok i öronen, till tystnaden eller till Winnerbäck (eller någon annan):

"Blev så trött på den heta sommarn… "

"Trött på all valproganda, lika billig som reklam

Ja, "Vi vill ha ett bättre Sverige", åh fan!…"

"I hennes vilda höstträdgård

Hjärter dam, nu i september

Börjar en annan typ av vår…"

"Jag blev så trött på den heta sommarn

Trött på att aldrig stå pall

Trött på clownerna i TV

Trött på inget, trött på allt

Men hjärter dam, här får man krafterna igen

Snart kan jag ta mig ut på isen, men inte än

Och Hjärter dam, om skräpet hinner ikapp dig

Drömmen flyr och vardan gror

Och om du letar efter tråden

Eller bara saknar en bror…"

(null)

(null)

"Rsd402

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback