26/9; måndag

Lektioner. Rättning. 
Möten. Utan struktur. Utan förberedelser. Extra anpassningar. Frustration över hjälplösheten. Meningslösheten. Omöjligheten.
Hem. 
Frustration. Vad ska jag laga för mat? Det behöver gå fort… handlingen prioriterades bort igår…
Hungrig. Snabba ryck. Matlagning utan inspiration. Utan några tankar. Pasta. Bacon. Rödlök. Chili. Tomat. Paprika. Créme fraîches. 
Slänger i mig maten. Jobbar snabbt lite till. Skickar ett par mail om systemet som inte funkar. I frustration. 
Hämta Sigge på fotbollen för att köra till hockeyfotografering. 
Handla. Utan inspiration. Utan struktur. I frustration. 
Huvudet värker. Så trött.så frustrerad. 
Kommer hem. Sigge hade lagt en lapp på golvet för att jag inte skulle glömma hans klubba - jag la den rosa lappen på bänken… den hade blivit blöt. Och fläcken var ett faktum. 
I frustration börjar jag skrubba. Med rengöringsmedel, diskmedel, klorin, bensin och skrubbsvamp… varmvattnet är så gott som slut efter att två barn har duschat. Jag röjer köket. Snabbt. I frustration. Högt och ljudligt. Smäller. Skriker. I frustration. Över så mycket. Över allt. Eller inget… jag vet knappt… jag tappade bort det på vägen - vad var det jag blev så upprörd över? Så frustrerad… varför skriker jag?  (null)
Nu hoppas jag att tisdagen kommer… det är ju ett tecken på att jag har överlevt måndagen… (null)
Jag skulle åkt till Spanien. Solat. Badat. Tittat på fina hästar. (Just nu glömmer jag att det snarare hade inneburit en massa merjobb på jobbet, hemlängtan, tidiga morgnar och sena kvällar med mycket flyttande av saker…) Då hade jag dessutom sluppit kaffeveckan (som innebär att ta hand om jobbets alla kaffekoppar osv…), en studiedag som jag behöver hålla i saker som jag inte alls känner bekväm i, roddande i hemmapusslet som (jag så gärna är en del av) ställer oerhörda krav på planering. 
Uppdate ca en timme senare…. 
Med en mirakelsvamp fick jag bort fläcken. 
Och så insåg vi att Linus har sprungit 1000 dagar streck (vi trodde det var om en vecka tills jag läste ett inlägg på fb från en annan som började 1/1 2020). Helt galet! Vilken bedrift! Vilken hjälte! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback