14/8; måndag


Klockan 13 idag börjar jag jobba. Det som kändes som en oändlighet i juni - oceaner av tid - har nu passerat och läggs som en mjuk filt av minnen. Det är små händelser som betyder mycket - en stund i ett naturreservat, ett glas vin till lunch, en löptur på en ö, en glass i en hamn, en fotbollsmatch, kortkvällar,  en middag med goda vänner, en tävling i och på land, en fest utan tydligt slut, en delad Cava på en brygga, en resa till ett varmt land… Det har varit en solig sommar - till att börja med och kreta… en blåsig sommar… en regnig sommar. En aktiv sommar. En lugn sommar. En välbehövlig sommar. En skön sommar. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)
(null)
Snart ska jag försöka komma ihåg lösenord, vara kreativ, undvika att bli upprörd över schemat "som typ aldrig har varit så dåligt" eller över den "så gott som obefintliga planeringstiden" eller att jag inte får sitta i vilket arbetsrum som jag tycker är mest lämpligt… snart. Men inte nu. Idag vaknade vi till blå himmel - lite som ett hån. Men ändå så välkommet. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback