4/8; fredag


Den 27/7 hade jag sprungit varje dag - i två år.  Jag mår bra av att springa, inte av att räkna dagar, ta tiden eller mäta sträckan. Att följa årstiderna utomhus, upptäcka nya stigar, bli ett med naturen, smaka på ett regn, springa på morgonen för att väcka kroppen eller efter jobbet för att rensa… Oftast springer jag själv - ibland tillsammans med andra. Jag är tacksam för att kroppen ställer upp - i mitt fall är det absolut inget som jag tar för självklart.  (null)
(null)
(null)

(null)
Just den dagen dagen sprang jag till kyrkan och satte en bukett blommor på mammas grav - hon fyllde år den 26/7.
Samma dag åkte vi genom ett regnigt Sverige - mot kreta. 
Vi bytte bort solen som lyser med sin frånvaro mot en klarblåhimmel utan ett enda moln på en hel vecka. 
Vi skapade minnen och stunder att se tillbaka på. Tillsammans med grande familja. Djup tacksamhet för sköna dagar med bad, löpning på stranden med bad efteråt, sol, lek, skratt, kortspel, sverigematcher, drinkar och buffé.  (null)

(null)
Skumpalunch på flygplatsen. 
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

(null)

(null)

(null)
(null)
(null)
Tacksam. 
Nu är vi hemma. Anders och Sigge spelar golf. Jag har ridit. Klara har åkt till ekö med ett par vänner. Vi tvättar. Och jag sitter i soffan med nymålade naglar och en katt på magen och till lunch åt vi nyplockade kantareller och pasta. Tacksam. 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback