10/7; måndag

I helgen har jag varit på landslagsläger med Nero. Yvonne och jag har suttit i bilen och diskuterat, analyserat och debatterat konstant i nästan 90 mil. Jag har sett framtidens stjärnor.  (null)
(null)
Idag har Linus, klara och jag åkt ner till ekö igen. Axlarna - och pulsen - har återigen sjunkit. Tyvärr tog helgens fina väder slut igen. Jag har lyssnat på Henrik von eckermans sommarprat om hur  han struntade i killarna som gnäggade efter honom i skolkorridoren och i skolavslutningen för att stallet var prio. Om ridhjälmar som flög åt alla håll när Henrik blev arg för att han inte levde upp till sina egna förväntningar. Beslutsamhet och givetvis hårt, hårt arbete. Till exempel som stalldräng åt en av världens främsta hoppryttare, Ludger Beerbaum. Och att bli riktigt besviken över att komma på fjärde plats på OS. "Försteförlorare, fyfan." Hur han lär känna sina hästar genom att tillbringa mycket tid med dem och att sätta schema efter vad som passar hästarna bäst. På mindre än två år har han tagit OS-guld i lag, VM-guld både individuellt och i lag och har dessutom vunnit den prestigefyllda Top 10-finalen. "Bra resultat och framgång är något man ska sträva efter, inte samla på."
(null)

I helgen dog Jan - pappas kollega och vän genom alla år. Sorgligt. Och jag tänker såklart på pappa som har delat alla dagar med honom. Delat så mycket mer än alla andra…
Jag nynnar på "Kunderna kommer, kunderna går
På Roys & Rogers mack Några är beiga, några är grå På Roy's & Rogers mack Roger lagar motorblock
Roy och Roger har en mack ihop Roy och Roger har ett liv ihop Roy och Roger har en dröm, ett hopp, ett liv, en mack tillsammans
Hejdå macken, vi ses i morrn"
Och på kvällen sjöngs den på Lotta på Liseberg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback