12/6; tisdag

Från lärare. Till prinsessa. Till riddare. Till rörmokare. 
Från slott till koja. 
Här kommer alla känslorna på en och samma gång. Skolavslutning. Med mina elever. Återigen missade jag sigges framför mina elevers. Ett stygn av dåligt samvete. Men ändå - Linus, pappan, morfar och farmor var där. Och farmor hade gjort den klassiska tårtan. 
(null)
(null)
(null)
Under vår jakt på "lukten" från diskmaskin eller avlopp har vi kört maskinvårdsprogram, rensar silar, tömt sopor, skurat ur hinkar och lådan och idag rensat avlopp utan att egentligen finna källan. När jag skulle ställa tillbaka maskindiskmedlet på sin plats kände jag "lukten". Det var från den nya sortens maskindiskmedel som vi hade köpt i brist på den sort vi brukar handla…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback