16/6; fredag

"Sjung om studentens lyckliga dar"
Nu har vi firat tre fina studenter och vi önskar dem lycka till! 
(null)

(null)

(null)
Och så har jag loggat ut, tagit semester och stämmer in i arvingarnas låt: 
"Vintern den var lång och den var kylig
Snö i mängder va' man kunde se
Äntligen e´ sommar'n här va' härligt
Åh vad jag har längtat efter det
Semester, lata dar' i solen
Ta en drink vid poolen, bara håll igång
Semester, spela boll i sanden
Sola sig på stranden, party natten lång
Ooh …
Om det blir en kall och tråkig sommar
Drar vi ner till Mallis på en sväng
Paradise Hotel med all inclusive
Passar bra för vårat glada gäng
Semester, lata dar' i solen
Ta en drink vid poolen, bara håll igång
Semester, spela boll i sanden
Sola sig på stranden, party natten lång…"
Idag åker Sigge på fotbollscup och vi andra till ekö. 
Än har inte hjärnan gått in i semesterläge - den jobbar för fullt. Avslutningstider, samlingstider, matchtider, packning till cup och ekö, bil-logistik - en bil på service, låna Mariannes bil, hämta bil, lämna bil - ridning, löptur, och så passar jag på att byta i sängarna och städa samtidigt… 
Jag vet, med erfarenhet, att vi kommer få ihop det… och jag vet - att hjärnan behöver några dagar för att ställa om, gå ner i varv och kunna vila i kropp och själ. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback