Fortsättning…

Ett sms från banken. Kontakta oss pga oväntade transaktioner. "Har du köpt från…? Och från…? Och…?" Svaret var nej. Kortet blev spärrat. 
En ridtur. Tvärnitar. Jag var så nära att falla av - men lyckades kravla mig tillbaka och han tog hem mig…
Hem och laga mat. Inför fotbollsskola och fotbollsmatch. Och därimellan tandläkare. Bäst att äta ordentligt. Sigge upptäckte att hans nya tröja hade blivit missfärgad i tvätten. Där någonstans brast det. Orken tig slut. Trött på semestern som knappt börjat. Trött på att göra fel. Trött på att laga mat, tvätta, handla, passa tider, diska… trött på att känna mig fet, ful (jag behöver duscha), ilningen i benet och hes - mina stämband sviker mig, jag är tungandad och kan inte ens skrika ut min frustration. Ungefär som tredagars blues - tre dagar in på semestern. "Tredagarsgråten, är ett mycket vanligt och fullt normalt tillstånd som kan debutera hos nyförlösta mammor 2-3 dagar efter förlossningen. Hormonsvängningar kan göra att du känner dig ledsen, har ångest, eller gråter mycket, men det går att lindra och försvinner oftast av sig självt." 
Ångest. Känsla av att inte räcka till. Oro. Förhoppningar. Förväntningar. 
Jag vill bara känna mig glad, nöjd, utvilad och lyckad. Just nu ser jag bara berg av disk, nagellack som flagnat, rufsigt hår, tvätt, sopor, ett omålat hus, ett hus som behöver städas, en grusgång med ogräs, fönster som behöver putsas (och stängas) och barn som behöver aktiveras. Jag vill njuta av barnen, enkelheten i sommaren och semester utan krav och tider! Jag vill känna mig pigg, glad, tacksam och utvilad. 
Efter lunchen hjälptes vi åt att hänga tvätt, sortera sopor och sitter en stund i skuggan med gammal kaffe från frukosten. 
Snart ska jag resa mig igen… 
Snart ska jag duscha… (null)

(null)

(null)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback