28/5

Ett dygn på ekö fick inleda helgen. Sol. Klara och jag. Cava i solen med Åsa och benga.  (null)
Klara och jag lyckades återställa varmvattenberedaren.  (null)
Med hjälp av ett youtubeklipp på norska. Trots att det skulle fixas av en behörig elektriker. 
Några prov rättades. Några betyg sattes. Innan hemresan.  (null)
Och Miras  konfirmationsfest.  (null)
Och idag. Mors dag. 
Två av de händelser som har påverkat mig mest - är när jag blev mamma och när min egen mamma dog…

Det förändrade mig. På gott och ont.

Aldrig mer blev jag densamma.

Jag blev medveten om den oändliga, villkorslösa kärleken och den smärtsamma saknaden. 

Mors dag. 

Motstridiga känslor. 

Tacksamheten över det jag har och tomheten över det som inte finns… Smärtsamt medveten om hur ont det kan göra att älska och mista - till den grad att jag kan vara rädd för älska... 

Jag är ledsen för min skull - jag saknar henne, för mina barns skull - som aldrig fick lära känna henne, för hennes skull - hon hade velat vara här, hon ville inget hellre än att skämma bort sina barnbarn, vara med dem, finnas här…

Min mamma ville "alltid" att jag skulle plocka lite blommor. Idag plockade jag en liten bukett. (null)

Och så har jag ridit, och varit på fotbollsmatch. Och sprungit hem. Städat. Och satt några betyg till.  (null)
Kämpa! 
Nu annanaspaj. Elitstyrkan och Robinson. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback