16/11; torsdag

Jag sprang på morgonen i mörker. 
Jag gick till jobbet i mörker. 
Jag gick ut från jobbet i mörker. 
Jag åkte till stallet - i mörker. 
Det regnar. 
Jag är inte speciellt sugen. Jag känner mig trött, kall och sliten. Jag har skrivit betygsvarningar, haft lektioner och varit på ikt-möte. Det har varit en vecka kantat av vikariat, cancerbesked på en liten hjälte i byn, snor och mörker. 
(null)

Men jag rider en runda - i mörker. 
Men där - i mörkret ser man inte regnet. 
Världen krymper i pannlampans sken. Världen känns mindre skrämmande.
Värmen och energin sprider sig från Blyte och fortplantar sig genom kroppen. 
Jag vilar i nuet. Det är han och jag. Omvärlden försvinner för en stund. Vi är i stunden. Andas. Njuter av tystnaden. 
(null)

(null)
Min målbild hela dagen har varit kvällens glögg. Under en filt. Med hockey på tv. Under en filt. 
(null)

(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback