27/8; tisdag

Frustration över:
- att nya elever på skolan fortfarande inte har fått någon dator (vi har våra läromedel på datorn i no för att kunna översätta, lyssna, välja)
- att internatet inte fungerar för alla på skolan - framför kommer inte sjuorna ut på nätet (vi har våra läromedel…)
- att några elever kommer sent till lektionerna (det stör andra elever och de själva tappar sammanhanget)
- att någon elev skolkar
- att vissa elever mår så dåligt att de inte kan komma till skolan
- att vissa elever saknar classroom
- att skoldagarna är så långa
- att jag har så många grupper - jag betygsätter 9 klasser i två ämnen - 18 grupper
- att klasserna är så stora - och att de har tagit bort möjligheten till tvålärarskap i kemi
- att det var mycket trafik mellan Tc och prolympia i eftermiddag
- att Anders plötsligt att råkat bokas in i en golfrunda - vilket resulterade i att jag behövde skynda mig i stallet för att hinna köra Sigge på innebandyträning 
Men väl i stallet - på hästryggen - suddas frustrationen ut… jag är i stunden. Plockar några svampar. Drar djupa andetag. Jag hinner hem och Anders har gjort ugnspannkaka som jag hinner äta. Jag ska passa på att springa inne i stan. Jag tittar ut - snickare har börjat måla och bygga altan - vi köpte oss tid.  (null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback