22/1; måndag

Ösregn och stormvindar. 
Linus hade ont i halsen. Men jag kommer inte längre åt frånvaroanmälan för honom - nu när han är myndig. Han tog sig iväg. 
Och när jag körde in till jobbet funkade inte radion. Bara p4. Det gick inte att byta och inte att höja eller sänka. 
Jag halkade när jag gick från bilen till jobbet när jag skulle hoppa över vattenpölarna (som dolde isfläckar). Jag blev blöt och sträckte mig i vaden. 
Och så kom jag till jobbet och insåg att det blev en vicktimme. 
Några lektioner. 
Gick ut på lunchen och testade radion igen. Då funkade den. 
Ett par lektioner till. 
Ingen konferens- så vi kom hem lite tidigare. Anders lagade mat - och vi hann äta tillsammans innan fyra av oss skulle iväg igen. 
Anders och Linus hann fylla i värnpliktslappen och se till så att frånvaroappen funkade. 
Jag lämnade Sigge och sprang runt växjösjön. I regn. Och blåst. Det var fint. Och vattenpölarna blev utmaningar. Kryssade. Hoppade. Sprang. Andades. 
(null)

(null)
En liten handling. 
Och så hann jag titta på lite hockeyträning.  (null)

Dagen började rätta sig till. 
Men. Så kom jag hem till en e-kod. Varför inte liksom? 
Den här dagen är en felkod. Den här dagen är en dans med svåra steg i mycket blöta skor…
(null)
Den här dagen är snart slut…



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback