9/1; tisdag

Jag vänder och vrider på mig. Kommer inte till ro. Jag har ont i ryggen, foten, huvudet. Jag är varm. Jag sticker ut fötterna utanför täcket   - jag blir kall. 

Elverna kommer imorgon. Det är terminsstart. 

Igen. 

"Det är konstigt 

det där med terminsstart.

Man både vill

och

inte vill.


Man är alltid osäker

fast man är säker.


Man har aldrig koll

fast man har koll.

Har jag...?

Gjorde jag...?

Ska jag...?

Kan vi...?

Borde jag...?


Förberedd på allt

och ändå helt oförberedd

på verkligheten.


Tur då att verkligheten finns där

som vanligt

och allt är

som vanligt

när det väl sätter igång.


Ja, just ja.

Ja men visst.

Så gör vi.

Nu är vi igång igen." (Kerstin Dahlin; utmanande undervisning fb)

Dagen gick… bra. Jag har gjort det förut. Jag hade planerat. Jag var förberedd - ändå, en osäkerhet. Men verkligheten fanns där - precis som vanligt. 

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback